Ekonomika a podnikání se zaměřením na umění a reklama


PROFIL ABSOLVENTA studijního oboru 63-41-M/01 Ekonomika a podnikání se zaměřením na umění a reklamu:

Dosažený stupeň vzdělání: střední vzdělání s maturitní zkouškou

Způsob ukončení a certifikace:
maturitní zkouška, vysvědčení o maturitní zkoušce

Možnosti uplatnění absolventů:
Absolventi studijního oboru se mohou uplatnit v podnicích všech právních forem, zejména v těch, které odpovídají profilaci studijního oboru, tj. působí v oblasti managementu a podnikání v umění a reklamě. Jsou připraveni vykonávat ekonomické, obchodní a administrativní činnosti zejména v menších a středních podnicích jako obchodní zástupci, administrativní pracovníci, mohou se uplatnit ve specializovaných funkcích jako asistenti marketingu, organizační pracovníci nebo reklamní a propagační pracovníci v kulturních institucích, v reklamních či komunikačních agenturách apod. Mají rovněž vytvořeny základní předpoklady pro samostatné podnikání v oblasti managementu a marketingu, reklamy a propagace. Absolventi oboru jsou připraveni i pro vyšší odborné a vysokoškolské studium, zejména v oborech ekonomického charakteru především se zaměřením na marketing a v oborech korespondujících s profesním zaměřením přípravy oboru, tj. v oborech s uměleckým zaměřením.

Profilující předměty:
Profilující složka profilu absolventa je charakterizována schopností aplikovat na konkrétní případy získané vědomosti a dovednosti, které umožní absolventu v krátkém čase se kvalifikovaně uplatnit v oblasti výkonu činností. Odborná připravenost absolventa se projevuje získáním: znalosti obecných principů periodizace historického vývoje společnosti a její výtvarné kultury včetně uměleckých řemesel, znalosti obecných historických zákonitostí estetiky užitého výtvarného umění, dovednosti ve vytváření asociací mezi skutečným tvarem zobrazovaného objektu a jeho znázorněním, výtvarného názoru a osvojení výtvarného myšlení, prvků výtvarného jazyka a estetických zásad výtvarně užitkové tvorby, vědomostí a dovedností v oblasti využívání počítačových grafických programů v profesní činnosti, znalostí o estetických a psychologických zákonitostech reklamních a propagačních prostředků, dovednosti pozorovat, analyzovat a hodnotit výtvarné návrhy z hlediska technologického, funkčního, estetického a ekonomického, dovednosti aplikace nových technických a technologických poznatků v propagační a reklamní tvorbě, dovednosti kultivovaného a přesného odborného vyjadřování v písemném i ústním projevu. 
 

 Učební plán:

Kategorie a názvy vyučovacích předmětů Počet vyučovacích hodin v ročníku Celkem hodin
  I. II. III. IV.  
A. Povinné